A húsféle kelendőségében egyértelmű szerepe van az elmúlt időszak promóciós kampányainak is. A debreceni Farmer Expón tartott sajtótájékoztatón Nagy István agrárminiszter, a nyúlhús kampány fővédnöke elmondta:
a tavaly megkezdett kampánynak köszönhetően jelentősen nőtt a belföldi fogyasztás.
A nyúlhús termékek a magyarországi áruházláncok polcain folyamatosan, konyhakész termékként elérhetőek, ez sokat lendít e húsféle keresettségén. A tavalyi áruházi kampány során mintegy 6 százalékkal növekedett az előcsomagolt nyúlhús forgalma.
A szaktárca konkrét lépéssekkel is igyekszik hozzájárulni ahhoz, hogy a nyúlhús egyre több család étrendjében szerepeljen.
Ondré Péter hozzátette: a fogyasztás ösztönzése kihat a kínálatra is, az ágazat célszámként 2022-re akár a 7 millió vágónyulat is elérhetné. Ezért szeretnék, ha az egy főre eső belföldi fogyasztás éves szinten a jelenlegi 1-2 százalékról 10 százalékra növekedne.
Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szintén megerősítette, hogy a kampányok által egyre több nyúlhúsra mutatkozik kereslet az országban. A Terméktanács vezetője elmondta: hazánkban jelenleg mintegy 75-80 ezer anyanyúl található, ebből évente mintegy 4,5 millió nyulat vágnak le, amelyek 98 százalékát külföldön értékesítik. A szakmai szervezet célja, hogy ez az arány a belföldi fogyasztás javára változzon és az értékes húsféle a hazai konyhákban is heti rendszerességgel jelen legyen.
A sajtótájékoztatón a szervezők Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalával közösen egy jótékonysági akciót is hirdettek.
Erről Széles Diána, Debrecen polgármestere, a Debreceni Karitatív Testület társelnöke beszélt.
Mint elmondta, a szervezők 450 ezer forint értékben, 150 kilogramm nyúlhús alapanyagot, illetve hamburger pogácsát ajánlottak fel a helyi Debreceni Karitatív Testület részére.
A jótékonysági akció célja, hogy a nyúlhús minden olyan fogyasztó asztalára is eljuthasson, akiknek nehézséget okoz annak beszerzése.
Forrás: dehir.hu
A következő FARMER-EXPO-ig hátralevő idő: